Partager

Territory Manager, Sales and Technical - Poultry

D’un coup d’oeil

Territory Manager, Sales and Technical - Poultry

Shur-Gain / Trouw Nutrition - Moncton (NB)

Publié il y a 3 semaines

  • DomaineVentes
  • Type de posteTemps plein
  • Expérience min.7 mois à moins de 2 ans d'expérience
  • Niveau de scolarité min.Secondaire

Information sur l’entreprise

Shur-Gain / Trouw Nutrition

Shur-Gain/Trouw Nutrition est un leader dans l’alimentation animale au niveau mondial et au Canada.

Son approche de développement repose sur la recherche, ses programmes et ses services innovateurs. Au Canada la marque de commerce Shur-Gain dessert les producteurs agricoles par l’intermédiaire d’un réseau de centres de services situés partout au Québec, dans l’Est de l’Ontario et dans les Maritimes incluant un réseau de 13 magasins agricoles.

À table ! Emplois a discuté avec Claudine Gingras, directrice des ressources humaines chez Shur-Gain/Trouw Nutrition. Lire l'entrevue

Faire partie de notre équipe c'est :

  • La fierté de faire partie d’une entreprise d’envergure
  • Horaire facilitant conciliation travail famille
  • Bénéficier d’une assurance collective dès la 1ere journée à l’emploi
  • Un fond de pension avec contribution de l’employeur
  • Accès à des ressources techniques spécialisées
  • Formation continue tout au long de votre carrière
  • Plan de développement spécialisé
  • Des opportunités de carrières locales, nationales et internationales
  • Un emploi sur la rive-sud loin du traffic de la métropole
  • Travailler dans une industrie dynamique avec des gens passionnées

 

Voyez l'entreprise en vidéo

Thumbnail

Vous souhaitez en savoir
 plus sur Shur-Gain / Trouw Nutrition ?

Entrevues vidéos, témoignages, portraits d’employés et photos sur la page de l’employeur.

Description du poste

 

 

WHY DO WE NEED A TERRITORY SALES MANAGER?

We need a member for a dynamic sales team that will oversee the continued development of the poultry business in the Atlantic region. In this exciting role, you will be actively promoting, using marketing strategies and executing feed strategies, in order to increase Shur-Gain/Trouw Nutrition’s market share and feed volume. The Territory Manager will work directly with producers and dealers to meet their goals.

 

PART OF BEING IN OUR TEAM MEANS :

  • Pride of being part of a major company;
  • Fully supported by specialized team members and coach;
  • Schedule that facilitates work/life balance;
  • Benefits from group insurance upon the first day of employment;
  • A pension fund with contribution from the employer;
  • Access to specialized technical resources;
  • Personalized development plan and advancement possibilities;
  • Local, national and international career opportunities;
  • Work in a dynamic industry with passionate people.
     

WHO WE ARE :

Shur-Gain/Trouw Nutrition is the global leader in innovative feed specialties, premixes and nutritional services for the animal nutrition industry. Trouw Nutrition provides species-specific nutritional solutions consisting of feed concepts, products and nutritional know-how. The unique combination of products, models and services Trouw Nutrition offers, boosts productivity and supports animal health through all life stages, contributing to our customers' peace of mind. Trouw Nutrition's nutrition solutions have met the need of farmers and home-mixers, feed producers, integrators and distributors. Trouw Nutrition has locations in 25 countries and around 5000 employees. Our mission is Feeding the Future.

 

YOUR RESPONSABILITIES AT WORK:

  • Build and develop dynamic business relationships within the poultry industry;
  • Increase Shur-Gain’s Market share and feed volume;
  • Analyze sales performances and strategic plans to achieve targets;
  • Promote the use of Shur-Gain products and technologies;
  • Technical advising on poultry production and nutrition;
  • Handle customer inquiries promptly, completely and accurately;
  • Assist customers on-farm to measure results and benchmark performances;
  • Provide support for Retail Sales within the region;
  • Communicate with Feed Mill staff regarding feed delivery and quality.
                  

REQUIREMENTS :

  • Post-secondary degree in Agriculture, Agronomy or Agro-Economics;
  • Enjoys working in a team environment and has a strong passion for the poultry industry;
  • Must possess computer skills including: Microsoft Word, Excel and Outlook;
  • Enjoys working with producers to help meet their on-farm goals;
  • English is mandatory and being fluent in French would be an asset.

 #LI-JL1

Politique de confidentialité et utilisation des fichiers témoins (cookies)

À table! Emplois utilise les fichiers témoins sur l’ensemble de son site afin de pouvoir améliorer votre expérience utilisateur. Apprenez-en plus sur notre utilisation des fichiers témoins et notre politique de confidentialité ici. En continuant l’utilisation de notre site ou en fermant cette fenêtre, vous acceptez notre utilisation des fichiers témoins.